انتقال تصویر دوربین داهوا در سایت دیجی داهوا

امروزه نمی توان اهمیت استفاده از دوربین های مداربسته داهوا به منظور تامین امنیت و نظارت بر محیط های مختلف را نادیده گرفت. دوربین های مداربسته در هر محیطی قابل نصب هستند و می توانند تصاویر را به خوبی و بدون از دست دادن داده ها انتقال دهند. در این مطلب با دوربین داهوا همراه باشید تا به موضوع انتقال تصویر  دوربین داهوا بر روی موبایل بپردازیم.

 

داهوا یکی از شرکت های مطرح و پیشتاز دنیا در زمینه دوربین مداربسته به شمار می رود. این شرکت معروف اقدام به تولید محصولات متنوعی نموده است که در این میان، دوربین داهوا از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار شده است. دوربین های مداربسته تولید شده توسط این برند در دو دسته دوربین مداربسته HDCVI و دوربین مداربسته IP قرار می گیرند. همانطور که از نام این محصولات مشخص است، دوربین های مداربسته HD قادر به نمایش تصاویر با کیفیت بالا می باشند و عملکرد آن ها به صورت آنالوگ است. در مقابل دوربین های مداربسته تحت شبکه قرار دارند که روند ارسال و دریافت داده های تصویری را به صورت دیجیتال و بر روی بستر اینترنت و IP انجام می دهند.

 

دوربین های مداربسته داهوا از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند و در عین حال قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند. این ویژگی ها سبب شده تا در میان کاربران کشورهای مختلف به خصوص ایران، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

 

از جمله محصولات تولید شده توسط این برند مطرح می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

دوربین مداربسته HDCVI

دوربین مداربسته تحت شبکه

سوئیچ شبکه

دستگاه NVR

دستگاه DVR

دستگاه XVR

انتقال تصویر داهوا به چه شیوه هایی امکان پذیر است؟

یکی از قابلیت های بسیار مهم و چشمگیر دوربین های مداربسته داهوا، قابلیت انتقال تصاویر است. با توجه به مدل دوربینی که خریداری می کنید، این قابلیت می تواند بر روی آن تعبیه شده و متفاوت باشد. 3 فناوری برای انتقال تصاویر وجود دارد که عبارتند از:

 

P2P

DDNS

IP static

در ادامه به معرفی اجمالی آن ها می پردازیم.

 

انتقال تصویر دوربین داهوا

P2P

به طور کلی از این تکنولوژی برای انتقال اطلاعات در یک شبکه استفاده می شود. تمامی دستگاه هایی که در یک شبکه قرار دارند دارای آدرس IP منحصر به فردی هستند که از آن برای انتقال داده ها استفاده می شود. P2P راه حل ساده تری است که در سیستم های مداربسته عمل انتقال تصویر را امکان پذیر می سازد. انتقال تصاویر در سیستم های مداربسته از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو، استفاده از فناوری P2P نیز بسیار محبوب شده است. دوربین های مداربسته تحت شبکه داهوا که از فناوری P2P برخوردار هستند، شما را قادر می سازند به سادگی دستگاه ها را راه اندازی نموده و تصاویر را از راه دور بر روی ویندوز یا گوشی هوشمند خود مشاهده کنید.

 

اگر بخواهیم به طور ساده تر توضیح دهیم، دوربین مداربسته P2P، یک دوربین مداربسته تحت شبکه است که از تکنولوژی peer-to-peer بهره مند است و برقراری ارتباط بین دوربین های مداربسته IP با گوشی هوشمند یا کامپیوتر شما را ساده تر می سازد. هر دوربین مداربسته P2P یا دستگاه NVR دارای یک ID منحصر به فرد است که ثبت و یکپارچه سازی شده است. از این شماره برای پینگ سرور P2P از طریق دوربین مداربسته تحت شبکه P2P یا نرم افزار ویندوز استفاده می شود. به محض اینکه دوربین P2P به نرم افزار دوربین تحت شبکه P2P متصل شد، می توانید تصاویر ویدئویی دریافت شده از طریق دوربین را از راه دور و بر روی دستگاه های خود مشاهده نمایید.

 

از مزایای انتقال تصاویر P2P می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

پهنای باند متقارن برای انتقال تصاویر

امکان تنظیم پهنای باند

امکان انتقال تصاویر بر روی بستر فیبر نوری (تا فاصله 100KM)

سهولت نصب، راه اندازی و عیب یابی

DDNS

فناوری DDNS یکی از روش های محبوب برای دسترسی به دوربین های مداربسته تحت شبکه و مشاهده تصاویر از راه دور به شمار می رود. شما به سادگی می توانید از منزل یا محل کار خود تصاویر دریافت شده از دوربین های مداربسته را بر روی موبایل یا کامپبوتر خود مشاهده نمایید. CCTV DDNS سرویسی است که به شما امکان می دهد تا هربار با استفاده از یک آی پی آدرس منحصر به فرد، بر روی بستر اینترنت به دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید. به بیان ساده تر، دوربین مداربسته تحت شبکه با استفاده از سرویس DDNS، کمتر در معرض حمله های هکری قرار می گیرند از این رو، این روش از امنیت بالاتری برخوردار است.

 

IP static

مهم ترین نکته برای انتقال تصاویر داهوا به هر روش، دسترسی به اینترنت است. هم چنین برای مشاهده تصاویر نیز باید در وضعیت آنلاین قرار داشته باشید. سومین روش در انتقال تصویر دوربین مداربسته استفاده از IP static است. در این روش نیاز است تا از ISP خود درخواست یک IP Address ثابت را نمایید. تمام کاری که نیاز است شما انجام دهید همین است. پس از این مرحله، تکنسین نصب دوربین مداربسته وظیفه انجام تنظیمات را بر عهده دارد. پس از اعمال تغییرات و تنظیمات، قادر هستید تصاویر دریافتی را بر روی دستگاه های مورد نظر خود مشاهده نمایید.

 

از مزایای انتقال تصاویر IP static می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

استفاده از یک آدرس IP اختصاصی و منحصر به فرد

برخورداری از سرعت بالا در انتقال تصاویر

استریم تصاویر ویدئوی به شکل کارآمد

انتقال تصویر داهوا

انتقال تصویر داهوا و تمام نکاتی که باید بدانید!

انتقال تصویر محیطی که دوربین ها در آن نصب شده اند بر روی گوشی، تبلت و لپ تاپ یکی از ویژگی های جذاب و کاربردی است. از جمله پرکاربردترین روش های انتقال تصویر روش P2P و IP  ثابت می باشد. در این بخش به بیان برخی از نکاتی می پردازیم که باید رعایت کنید:

 

پیش از شروع کار باید از اتصال دستگاه ها به اینترنت اطمینان حاصل کنید.

چنانچه قادر به انتقال تصویر به روش P2P نباشید می توانید از روش IP Static بهره بگیرید.

چنانچه از روش P2P بهره می گیرید نیاز است تا از شماره سریال، Username و Password دستگاه اطلاع داشته باشید.

در روش IP static، علاوه بر موارد بالا باید IP ثایت خریداری شده از ISP را نیز در اختیار داشته باشید.

رعایت تنظیمات مربوط به Port forwarding  بر روی مودم متصل به دستگاه

جمع بندی

در مواقعی نیاز است تا تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته منزل یا محل کار خود را بر روی تبلت، کامپیوتر یا حتی تلفن هوشمند خود مشاهده نمایید. انتقال تصاویر یکی از قابلیت های بسیار محبوبی است که دوربین های مداربسته در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با استفاده از 3 فناوری DDNS، P2P و IP static می توانید در هر ساعتی از شبانه روز بر روی محیط مورد نظر خود نظارت داشته باشید.

دانلود فیلم به تفکیک سال انتشار