8 قاعده طلایی برای زیبایی پوست صورت

پوست صورت یکی از بخش هایی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دارد. هر چه پوستی شفاف تر، سالم تر و درخشان تر داشته باشیم، قطعا اعتماد بنفس بیشتری نیز خواهیم داشت. این روزها ارزش ها و معیارهای زیبایی بسیار تغییر کرده و با ظهور روش ها و تکنیک های های مختلف، افراد بیش از پیش به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می دهند. در این مطلب قصد داریم شما را با 8 قاعده طلایی برای زیبایی پوست صورت آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

برخی افراد بر این باورند که مراقبت کردن از پوست و رسیدگی به آن، یک روتین زیبایی و سلیقه ای است که چندان هم ضرورت ندارد. اما بایستی بگوییم این یک باور کاملا اشتباه است. در واقع شما با داشتن پوستی زیبا و سالم علاوه بر زیبایی، به سلامت عمومی بدن خود نیز اهمیت می دهید. پوست صورت ما در طول شبانه روز در معرض انواع آلودگی ها و میکروب ها قرار دارد.

عوامل محیطی همچون آلودگی هوا، گردوغبار، چربی یا خشکی بیش از حد پوست و... از جمله مواردی هستند که می توانند سلامت پوست صورت را تحت الشعاع قرار دهند. به همین جهت لازم است برای جلوگیری از ورود آسیب به پوست، حتما یک روتین اصولی بهداشتی داشته باشیم و از محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنیم.

برای خرید محصولات مراقبت از پوست می توانید به فروشگاه لاکوجان مراجعه کنید. اما آیا راهکار یا نکته ای وجود دارد که توسط آن بتوانیم سلامت پوست خود را تا حدی تضمین کنیم؟ پاسخ به این سوال مثبت است. در ادامه با 8 قاعده طلایی برای زیبایی پوست صورت آشنا می شویم و هر یک را به طور مجزا شرح می دهیم. این 8 قاعده عبارتند از:

شناخت نوع پوست

استفاده مرتب از ضد آفتاب

شستن صورت قبل از خواب

داشتن روتین پوستی

استفاده از مکمل با نظر پزشک

مصرف میوه و سبزیجات

ورزش کردن

خواب کافی

 

شناخت نوع پوست

تا زمانی که نسبت به نوع پوست خود، شناخت کافی نداشته باشید، قطعا نمی توانید برای درمان مشکلات یا رسیدگی به آن، اقدامات مفید و موثری انجام دهید. در قدم اول اطلاعات دقیقی در خصوص پوست صورت و شرایط آن کسب کنید. هر نوع پوستی، مراقبت های خاص خود را می طلبد.

به عنوان نمونه پوست های چرب در طول شبانه روز نیاز به شستشوی بیشتری دارند. در مقابل اگر پوست خشکی داشته باشید و بخواهید همین راهکار را برای مراقبت از آن پیش بگیرید، احتمالا شستشوی مداوم، باعث آسیب رساندن به پوست و پوسته پوسته شدن آن می شود. با اطلاع از نوع پوست می توانید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست را به صورت اصولی انتخاب کنید و روند بهبود پوست را تسریع ببخشید.

 

استفاده مرتب از ضد آفتاب

بخش مهمی از سلامت و زیبایی پوست صورت به استفاده از ضد آفتاب مربوط است. ضد آفتاب یک اصل مهم، کلیدی و ضروری در مراقبت از پوست صورت است که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید. البته در انتخاب نوع کرم ضد آفتاب نیز لازم است دقت زیادی به خرج دهید و محصولی را انتخاب کنید که کاملا سازگار با پوست شما باشد.

مهم ترین نکته در انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب مقدار SPF آن است که در درجه های مختلفی عرضه می شود. بسته به میزان حساسیت پوست، مقدار زمانی که در برابر اشعه خورشید قرار دارید و نوع پوست می بایست از SPF مناسبی استفاده کنید. رایج ترین SPF کرم ضد آفتاب عبارتند از: 30، 50 و 60.

شستن صورت قبل از خواب

یکی از 8 قاعده طلایی برای زیبایی پوست صورت، پاک کردن آرایش و شستشوی کامل صورت قبل از خواب است. پوست شما در هنگام خواب نیاز به تنفس و استراحت دارد و این مستلزم این است که صورت را حتما قبل از خواب به خوبی تمیز کرده و از مواد آرایشی پاک کنید. پوست صورتتان را با شوینده ملایم و مناسب تمیز کنید و در نهایت از یک کرم آبرسان یا مرطوب کننده سبک استفاده کنید.

روتین پوستی

تنظیم یک برنامه مراقبت پوستی و رعایت آن در طول شبانه روز، می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست شما داشته باشد. روتین پوستی برای هر فردی متفاوت است. اما نکاتی که می توانند در انجام این روتین برای همه یکسان باشند به شرح زیر هستند:

شستشوی صورت در نوبت صبح با شوینده مناسب و آب ولرم

استفاده از تونر مناسب پوست

استفاده از سرم های تغذیه کننده مناسب پوست

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از ضد آفتاب مناسب پوست و تمدید آن در طول روز در صورت نیاز

پاک کردن آرایش با میسلار واتر یا یک پاک کننده ملایم در پایان شب

شستشوی صورت

استفاده از مرطوب کننده های مناسب پوست

استفاده از مکمل طبق نظر پزشک

بسیاری از مشکلات پوستی ما ناشی از کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن است. یکی از مکمل های اساسی برای سلامت پوست صورت، کلاژن است که به صورت طبیعی در بدن تولید می شود. اما گاه مقدار این مکمل بنا به دلایلی همچون پیری و کهولت سن در بدن کاهش پیدا می کند. شما می توانید با مشورت پزشک از انواع مکمل ها که حاوی اسید آمینه و ویتامین C هستند استفاده کرده و شادابی و طراوت از دست رفته را به پوست خود برگردانید.

مصرف میوه و سبزیجات

اگر به دنبال یک پوست زیبا و سالم هستید، به شما پیشنهاد می کنیم مصرف میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود افزایش دهید و در مقابل از میزان مصرف گوشت، چربی و قند بکاهید. میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مورد نیاز پوست هستند و در بهبود و زیبایی پوست نقش بسزایی دارند.

ورزش کردن

ورزش در کنار تغذیه مناسب می تواند تاثیر فوق العاده ای در سلامت و زیبایی پوست صورت داشته باشد. هر چقدر هم که در طول روز مشغله دارید، سعی کنید حتما زمانی کوتاه را به ورزش اختصاص دهید. پیاده روی، یوگا، شنا و...از ورزش های راحت و ساده ای هستند که می توانند در داشتن پوستی زیبا و شاداب به شما کمک کنند.

 

 

خواب کافی

تاثیر خواب بر بهبود، سلامت و زیبایی پوست صورت را به هیچ عنوان نادیده نگیرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدر شدن پوست صورت، جوش زدن، گودی زیر چشم و... از نشانه های کم خوابی هستند. پوست صورت شما در زمان خواب مقداری کلاژن تولید می کند که این کلاژن در ترمیم پوست صورت تاثیر زیادی دارد.

دانلود فیلم به تفکیک سال انتشار