چگونه باتری گوشی را قدرتمند کنیم؟

در این مقاله می خواهیم به مواردی بپردازیم که باتری گوشی شما را قدرتمند تر می کند امید واریم برای شما خوانندگان محترم مفید واقع شود.

گوشی جز یکی از لوازم مهمی است که در دنیای امروز برای همه استفاده دارد آن هم به صورت روزمره؛ بیشترین عامل خرابی یک گوشی مربوط به باتری آن است.

نکاتی مهم برای خراب نشدن باتری گوشی

استفاده از شارژ رهای نامناسب عاملی مهمی است چون ولتاژ مناسب و مورد نیاز را به باتری نمی رسانندو باعث کم شدن عملکرد باتری گوشی می گردد.بهتر است شارژر اورجینال گوشی را برای شاژ کردن باتری آن استفاده کنید چون ولتاژ مناسبی را به باتری می رسانند و اگر باتری شما برای شارژرهای فست مناسب است پس آن را با شارژرهای معمولی شارژ نکنید. دقت کنید از کابل های آسیب دیده استفاده نکنید چون این نقص کابل باعث می شود باتری شما آسیب ببیند و البته دمای بالا یعنی تابش مستقیم آفتاب و یا در نزدیک قرار دادن منبع گرما می تواند به شدت روی عملکرد باتری شما تاثیر منفی بگذارد. باتری سامسونگ نوت 4 و باتری نوت 3 یکی از باتری هایی هست که در صورت استفاده نکردن از شارژر اورجینا سریع اسیب می بیند و طول عمر آن کاهش می یابد.

کالیبره کردن باتری گوشی مفید است؟

اولین سوال؛ همه کالیبره کردن چگونه است؟ باتری گوشی را تا پایین ترین درجه ی ممکن شارژ مصرف کنید تا گوشی خود خاموش شود و بعد از خاموشی آن را به شارژ بزنید تا به طور کامل پر گردد. اکنون مسئله ی دوم فایده ی این کار است ؛ از نظر متخصصان این کار تاثیر مثبت چندانی روی باتری گوشی ندارد. چون عمل شارژ شدن باتری های جدید و لیتیومی فقط بر اساس منتقل شدن یون ها از آند به سمت کاتد است و چیپ های استفاده شده در داخل گوشی از نظر کیفیت با کالیبره کردن قابل بهتر یا بدتر شدن نیستند ولی امتحان این کار مجانی است.

حال از لحاظ سخت افزاری اگر بخواهیم بررسی کنیم باید بگوییم که روش تاثیر گذاری برای قدرت دادن به باتری وجود ندارد.

غیر فعال نموندن پیکسل های صفحه

بیشترین مصرف باتری برای زوشن ماندن صفحه ی گوشی صرف می شود کم درصد درجه ی روشنایی صفحه یک راه حل مناسب برای کم کردن مصرف انرژی باتری است اما اگر نمی خواهید درجه روشنایی را به هر دلیلی کاهش دهید گزینه ی بعدی خاموش نمودن پیکسل های صفحه است. برای این کار می توانید نرم افزارهای مخصوصی را روی گوشی خود نصب نمایید این گونه اپ ها با خاموش کردن بخش هایی از صفحه که کارآیی ندارند در مصرف باتری شما صرفه جویی می کند اما به هیچ عنوان نگران پایین آمدن کیفیت صفحه ی نمایشگر خود نباشید؛ در این حالت شما می توانید با گوشی خود کار کنید و حتی فیلم ببینید بدون هیچ تغییر خاصی که باعث اذیت شما بشود یکی از اپلیکیشن های خوب در این رابطه پیکس آف است که مصرف باتری شما را کاهش می دهد و در عوض قدرت باتری را تقویت می کند.

نرم افزاری که بیشترین مصرف باتری را دارد؛ را پیدا کنید

برخی از نرم افزارها بیش از حد باتری مصرف می کنند حتی اگر شما از آن استفاده نکنید ولی چون در پس زمینه وجود دارند بر روی باتری تاثیر می گذارند اما می توانید برخی از آن ها را غیرفعال کنید و یا در صورت لزوم باز هم آن را فعال نمایید. شناسایی نرم افزارهای پر مصرف می تواند در کنترل درصد باتری شما موثر باشد.

کنترل مداوم وای فای، بلوتوث و سایر نقاط اتصال

زمانی که از وای فای استفاده نمی کنید بهتر است آن را خاموش کنید چون حافظه ی گوشی را درگیر می کند و باتری زیادی هم مصرف می کنند. برخی از اپ ها نیاز دارند با روشن کردن لوکیشن فعالیت کنند اما روشن گذاشتن مداوم آن تاثیر خوبی روی باتری گوشی ندارد.برای جلوگیری از خرابی باتری سامسونگ نوت 5 حتما باید وای فای در مواقع غیر ضروری خاموش گردد تا به ان اسیبی وارد نشود.

تاثیر منفی افکت های تصویری

انیمیشن های روی تصویر زمینه به شدت مصرف باتری را بالا می برد شما می توانید حالت دارک را فعال نماید تا پیکسل های کمتری را درگیر کنید البته این کار برای کار با گوشی در شب هم مناسب تر است چون از خستگی چشم ها جلوگیری می کند.

نتیجه گیری:

با رعایت کردن نکات فوق می توانید باتری گوشی قوی تری داشته باشید.هیچ گونه روش خاصی تا کنون برای درست کردن باتری گوشی مانند روز اول پیدا نشده است بجز تعویض باتری؛ اما اگر می توانید همچنان از باتری خود استفاده کنید نکات بالا را رعایت کنید تا نیازی به دادن هزینه اضافی نداشته باشید. ممنون از همراهی شما عزیزان امیدواریم نکات مفیدی را برای شما بازگو کرده باشیم.

دانلود فیلم به تفکیک سال انتشار