شرایط مهاجرت به آلمان

کشور آلمان در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور در نیم کره شمالی و شرقی کره زمین قرار دارد و با ۹ کشور همسایه است که می‌توان به دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند اشاره کرد. لحظه آخر در این مقاله قصد دارد به معرفی کامل کشور آلمان بپردازد و جزییاتی را در رابطه با این کشور در اختیارتان قرار بدهد. کشور آلمان از لحاظ وسعت، هفتمین کشور بزرگ اروپا است. دشت اروپای شمالی در سراسر نواحی شمالی کشور آلمان گسترش یافته است. این کشور در میان دریای بالتیک از شمال و کوه‌های آلپ از جنوب واقع شده است. از سوی دیگر کشور آلمان از شمال با کشور دانمارک، از شرق با کشورهای لهستان و جمهوری چک، از جنوب با کشورهای اتریش و سوئیس و از غرب با کشورهای فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند همسایه است. آلمان بعد از روسیه دومین کشور پرجمعیت اروپا و همچنین پرجمعیت‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است. پایتخت و بزرگترین شهر آلمان، برلین بوده و مرکز مالی آن شهر فرانکفورت است. پایتخت کشور آلمان، شهر برلین است. برلین پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آلمان بوده و جمعیت زیادی از مردم را در خود جای داده است. برلین یک شهر جهانی از نظر فرهنگ، سیاست، رسانه و علم است. اقتصاد آن مبتنی بر شرکت‌هایی با تکنولوژی پیشرفته و بخش خدمات است که طیف متنوعی از صنایع خلاق، امکانات تحقیقاتی، رسانه‌ای و مراکز کنفرانس را در بر می‌گیرد. شهر برلین همچنین به عنوان یک مرکز برای ترافیک هوایی و ریلی در قاره اروپا خدمت می‌کند و دارای یک شبکه حمل و نقل عمومی بسیار پیچیده است. این کلانشهر یک مقصد محبوب گردشگری است. صنایع مهم برلین نیز شامل فناوری اطلاعات، داروسازی، مهندسی زیست پزشکی، فناوری پاک، بیوتکنولوژی، ساخت و ساز و الکترونیک است.

 

مهم ترین شهرهای آلمان

مهم‌ترین شهر کشور آلمان در ابتدا، شهر برلین است که پایتخت این کشور بوده و بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر به حساب می‌آید. شهر برلین مهم‌ترین شهر این کشور از نظر اقتصادی بوده و از نظر تاریخی نیز اهمیت بسیار زیادی برای آلمان دارد. شهر فرانکفورت نیز یکی دیگر از شهرهای مهم آلمان است که از نظر اقتصادی و تجاری اهمیت زیادی دارد و یک شهر توسعه‌یافته با زندگی شهری عالی است و کشور خوبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آيد. شهر مونیخ یکی از بهترین و معروف‌ترین شهرهای آلمان است که به کوه‌های آلپ بسیار نزدیک بوده و آب و هوای مطلوبی دارد. سطح زندگی در شهر مونیخ بسیار بالا بوده و برای گردشگران نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شهر هامبورگ یکی از شهرهای بندری آلمان است که از جاذبه‌های توریستی زیادی برخوردار بوده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. این شهر برای گردشگران ارزان بوده و آب و هوای بسیار خنک و خوبی هم دارد. از دیگر شهرهای مهم آلمان می‌توان به شهر دوسلدورف ، شهر برمن ، شهر کلن ، شهر دورتمند ، شهر اسن و شهر اشتوتگارت اشاره کرد که هر یک از این شهرها اهمیت خاص خود را دارند.

آلمان | تورهای تخصصی و تفریحی مهام

مهاجرت به آلمان روش‌های مختلفی دارد که می‌توان به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت برای کار، مهاجرت برای ازدواج، مهاجرت پناهندگی و مهاجرت برای سرمایه گذاری اشاره کرد. از آنجایی که سطح زندگی در آلمان بالا است و این کشور یکی از کشورهای ثروتمند اروپا به حساب می‌آید، سالانه مهاجران زیادی برای زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. به همین دلیل روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که البته اخذ اقامت و تابعیت این کشور چندان آسان نیست. مهاجرت از طریق تحصیل و کار بهترین راه حل برای گرفتن اقامت این کشور است. در نتیجه کافی است تا به دانشگاه‌های مختلف و معتبر این کشور درخواست دهید یا با توجه به رشته‌ی تحصیلیتان برای مشاغل مختلف این کشور اقدام کرده و در صورت دریافت پذیرش برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. از سوی دیگر برای افرادی که در آلمان به دنبال کار هستند یک ویزای ۶ ماهه تعلق می‌گیرد و در این ۶ ماه باید شغل در رشته‌ی تحصیلی مورد نظر خود را پیدا کنند که در غیر این صورت قادر به دریافت اقامت این کشور نخواهند بود.

شرایط زندگی در آلمان

آلمان یک کشور امن اروپایی است و قوانین در این کشور به صورت جدی اجرا می‌شود. هزینه‌ی زندگی در شهرهای مختلف آلمان متفاوت است در نتیجه نمی‌توان به طور کلی گفت که سطح زندگی همه‌ی مردم بسیار بالا است. مردم این کشور بسیار سخت کوش هستند و برای پولی که بدست می‌آورند زحمت زیادی می‌کشند. مردم آلمان با مهاجران رفتار خوبی دارند و سعی می‌کنند به تمامی مهاجران با احترام برخورد کنند. البته افراد نژادپرست نیز در مواردی در این کشور وجود دارد. شرایط اقتصادی کشور آلمان بسیار خوب است و سطح زندگی مردم در مجموع پایین نیست. همچنین شرایط کاری این کشور بسیار خوب است و بیش از ۵۰۰ شرکت بزرگ دنیا در این کشور مستقر هستند و مشاغل زیادی در آلمان وجود دارد. از سوی دیگر برای علوم تکنولوژی و فناوری، آلمان کشور خوبی است و از جمله مشاغل مورد نیاز کشور آلمان می‌توان به توسعه‌دهنده‌ی نرم افزار، برنامه‌نویس و حسابدار اشاره کرد. به طور کلی آلمان نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و از سوی دیگر این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است. آلمان به طور کلی دارای آب و هوای معتدل است اما در زمستان سرما و یخبندان شدیدی را مشاهده نخواهید کرد. در تابستان‌ نیز آب و هوای این کشور بسیار گرم است. البته بخش‌های شمالی آلمان زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنکی دارد و در بخش های جنوبی این کشور شاهد آب و هوای گرم‌تری هستیم.

راهنمای سفر به برلین ؛ پایتخت تاریخی آلمان - کجارو

اقتصاد آلمان

طبق اطلاعات منتشر شده، آلمان یکی از بزرگترین قطب اقتصادی اروپا بوده و تولید ناخالص داخلی آن در جهان در جایگاه پنجم قرار دارد. بیشترین اقتصاد و درآمد آلمان از کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری بوده است. از سوی دیگر این کشور صادرات زیادی در بخش‌های مختلف دارد که می‌توان به صادرات خودرو، دارو، ماشین‌آلات، فلز، خوراکی و غذا، تجهیزات الکتریکی و محصولات الکترونیکی و دیگر موارد این چنینی اشاره کرد. در این میان شاهد برخی از محصولات و برندهای آلمانی در ایران نیز هستیم.

دانلود فیلم به تفکیک سال انتشار