برای قطعی برق در تابستان آماده باشید!

تصور کنید کشتی‌تان غرق شده و در جزیره‌ای متروکه به همراه خانواده‌تان گیر افتادید! همه چیز به هیجان‌انگیزی کارتون خانواده دکتر ارنست نخواهد بود. حتی اگر در این تصور فانتزی آب و غذای کافی ‌هم داشته باشید باز هم وحشتناک به نظر می‌رسد.

شاید کمی اغراق‌آمیز به نظر برسد اما زمان قطعی برق دقیقاْ چیز مشابهی را تجربه ‌می‌کنیم. قطعی برق مثل گیر افتادن در یک جزیره متروکه است. یک شب گرم تابستانی را در نظر بگیرید که در حال کار کردن پشت سیستم هستید. علاوه بر این که ممکن است شارژ گوشی یا لپ تاپ‌مان تمام شود، نت قطع ‌شود و کارهایمان عقب ‌بیافتد، مجبوریم گرما و تاریکی را تحمل کنیم. در این حالت ساعت‌ها بیکار به در و دیوار زل می‌زنیم. مخصوصاْ وقتی در این حالت شارژ گوشی کم باشد، کلافه و عصبانی هم می‌شویم.

این روز‌ها که با قطعی برق بالایی مواجه هستیم، بهتر است کمی خود را برای این شرایط آماده کنیم. حتما از خود می‌پرسید هنگام قطعی برق چکار کنیم؟ جواب این سوال بسیار ساده است. هنگام قطعی برق با داشتن چند وسیله کوچک و به درد بخور به کارهایتان ادامه دهید. در ادامه به معرفی این لوازم و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

چراغ اضطراری شارژی یا مهتاب شارژی

تصور داشتن روشنایی بدون برق خیلی دست نیافتنی نیست. اولین وسیله‌ای که در قطعی برق لازم دارید یک مهتاب شارژی است. ممکن است فرزند شما در حال درس خواندن باشد، خودتان در حال مطالعه یا آشپزی باشید. خیلی از کودکان هم ترس از تاریکی دارند. پس داشتن نور و روشنایی در قطعی برق ضروری است.

چراغ ها یا مهتاب‌های شارژی قابل حمل هستند. شما می توانید آن را به هرجای خانه‌ ببرید. نور ملایمی دارند و آسیبی به چشم نمی‌زنند. شما با یک بار شارژ تا چندین ساعت بی‌وقفه می‌توانید از آن استفاده کنید. این چراغ‌ها مدل‌های مختلفی دارند. شما می‌توانید آن‌ها را روی دیوار نصب یا روی میز بگذارید. قابلیت کم و زیاد کردن و تنظیم نور هم دارند.

C:\\Users\\S P A A NO1\\AppData\\Local\\Microsoft\\Windows\\INetCache\\Content.Word\\2.jpg

نوعی از لامپ‌های LED هم قابلیت شارژ دارند. کافیست باتری آن ها از قبل شارژ شده باشد. می‌توانید با یک یا دو باتری این لامپ ها را روی سرپیچ ببندید. تا در زمان قطعی برق بدون هیچ دردسری روشنایی کافی داشته باشید.

چراغ‌های اضطراری شما را از تاریکی قطعی برق و شب مانی در طبیعت نجات می‌دهند. حتی زمانی که برق دارید می‌توانید به عنوان چراغ خواب یا چراغ مطالعه از آنها استفاده کنید. بعضی از چراغ های اضطراری به عنوان شارژر وایرلس هم استفاده می‌شوند. فروشگاه اینترنتی استایل آپ انواع مختلفی از چراغ‌‌های اضطراری را دارد. به راحتی می‌توانید چراغ موردعلاقه خودتان از استایل آپ تهیه کنید.

پنکه شارژی

قطعی برق در روزهای گرم سال شبیه کابوس است. تمامی کولرها نیازمند برق هستند. با قطع برق تهویه‌ها و سرمایش محیط قطع می‌شود. اگر این قطعی ادامه پیدا کند، تجربه نزدیکی از جهنم خواهید داشت. مخصوصاً در استان‌هایی که آب و هوای گرمی دارند. قبل از اینکه به سراغ بادبزن دستی‌تان بروید، یک پیشنهاد ویژه دارم. پنکه شارژی که در مدل‌های مختلف رومیزی، دستی و مناسب خودرو تولید شده‌اند. این اختراع کوچک و کاربردی شما را از گرما نجات می‌دهد.

این پنکه‌ها ابعاد مناسبی دارند. برخلاف ظاهر کوچک‌شان پرتاب باد بالایی دارند. شما می‌توانید درجه خنک‌کنندگی و ارتفاع پنکه را تنظیم کنید. برخی از آن‌ها باتری قابل شارژ دارند ولی برخی دیگر با چند باتری قلمی کار می‌کنند. بنابراین پنکه‌های شارژی تقریباً بین لوازم برقی کم مصرف هستند.

این وسیله کوچک جادویی هوای محیط اطراف‌تان را در قطعی برق به سرعت خنک می‌کند. برای مشاهده مدل‌های مختلف پنکه استایل آپ کلیک کنید.

پاور بانک

زمانی که برق قطع می‌شود، ما به استفاده از گوشی دقت بیشتری می‌کنیم. با هر باز و بسته کردن قفل گوشی میزان شارژ آن را چک می‌کنیم. استرس تمام شدن شارژ گوشی وقتی بیشتر می‌شود که برای انجام دادن کارهایمان لازمش داریم. مثلاْ وقتی که کلاس آنلاین داریم یا باید پروژه کاری‌مان را هر چه سریعتر تحویل دهیم. در این زمان دقیقاْ نمی‌دانیم کی مجدداْ برق وصل می‌شود. خوش شانسی واقعی وقتی است که شارژ گوشی فول باشد یا پاوربانک داشته باشیم.

حتماْ می‌دانید داشتن پاوربانک چقدر ضروری است. نه تنها موقع قطعی برق بلکه حین سفر، رانندگی و بیرون از خانه همیشه به دردتان می خورد. قابل حمل بودن و شارژ کردن چند وسیله همزمان اصلی‌ترین مزایای پاوربانک است. این وسیله انواع و طرح‌های مختلفی دارند: پاوربانک خورشیدی یا سولار، پاوربانک مخصوص گوشی و تبلت، پاوربانک لپ تاپ، پاوربانک وایرلس و پاوربانک هوشمند.

پاوربانک‌های گوشی و تبلت ظرفیت مشخصی برای شارژ یک یا چند گوشی و تبلت دارند. ولتاژ مورد نیاز گوشی 5 ولت و ولتاژ لازم برای شارژ لپ تاپ 20 ولت است. بنابراین پاوربانک گوشی با هر ظرفیتی، لپ تاپ را شارژ نمی‌کند.

اگر می‌خواهید گوشی‌تان را ایمن‌تر شارژ کنید، پاوربانک هوشمند انتخاب مناسبی است. این پاوربانک جریان و ولتاژ متناسب با نیاز باتری دستگاه تنظیم می‌کند. نوعی دیگری از پاوربانک‌ها هم بصورت بی‌سیم گوشی را شارژ می کنند. این پاوربانک‌ها از استاندارد QI پیروی می کنند. انتقال برق در پاوربانک وایرلس بصورت القایی است.

برخی از پاوربانک‌ها قابلیت های بیشتری دارند. مثلاْ می‌توانید به وسیله آن اسپیکر خود را شارژ کنید یا از نور آن برای روشنایی استفاده کنید.

با توجه به اهمیت پاوربانک، خرید آن کار چندان آسانی نیست. برای خرید یک پاروبانک باید به ظرفیت شارژ آن، قابلیت شارژ همزمان چند وسیله، طرح و برند پاوربانک و نوع دستگاه‌هایتان توجه کنید. از محبوب‌ترین برند‌های پاوربانک می‌تواند به برند شیائومی، نیلکین، بیسوس و مومکس اشاره کرد. برای خرید بهتر و مشاهده انواع پاوربانک می‌توانید به صفحه خرید پاوربانک از استایل‌ آپ بروید.

مودم شارژی

حتماْ شما هم برای کنترل هزینه‌هایتان در خانه و محل کار از ADSL استفاده می‌کنید. بنابراین فقط در موارد ضروری نت گوشی را روشن می‌کنید. با قطع برق اتصال مودم و نت قطع می‌شود. اینترنت برای بعضی از شغل‌ها بسیار حیاتی است. حتی اگر بتوانند با پاوربانک برق موردنیاز لپ تاپ و گوشی را تامین کنند، استفاده از نت گوشی هزینه بالایی دارد. علاوه بر آن با هات اسپات شارژ باتری گوشی سریع‌تر تمام می‌شود.

راهکار دیگری هم وجود دارد؛ استفاده از مودم‌هایی که دارای باتری هستند. این مودم‌ها ابعاد کوچکی دارند. هم با برق و هم با باتری کار می‌کنند. فقط کافیست از قبل شارژشان کنید. بدین ترتیب نه تنها در قطعی برق بلکه هنگام سفر هم می‌توانید نت داشته باشید.

اکثر این مودم‌ها سیم کارت خور از شبکه‌های LTE، 4G و 5G پشتیبانی می‌کنند. همچنین پورت LAN هم دارند. بدین ترتیب باتری گوشی شما خالی نمی‌شود. اپراتورهای همراه برای مودم‌های سیم کارت خور بسته‌های اینترنتی ارزان‌تری ارائه می‌دهند. همچنین آنتن دهی بالایی برخلاف گوشی تجربه می‌کنید. مهم‌تر از همه می‌توانید به عنوان پاوربانک از آن استفاده کنید. به این مودم‌ها پاوربانک مودم‌دار هم می‌گویند. مدل‌های پیشرفته‌تر این وسیله با نور خورشید شارژ می‌شوند.

یکی از برندهای مطرح پاوربانک‌های مودم‌دار شیائومی است. این پاوربانک‌ها وزن کمی دارند. سرعت دانلود و آپلود بالایی را پشتیبانی می‌کنند. خبر خوب اینکه با اپراتورهای همراه داخل ایران هم‌خوانی دارند. می‌توانید قیمت و مدل‌های مختلف پاوربانک مودم‌دار شیائومی را از استایل آپ مشاهده کنید.

دانلود فیلم به تفکیک سال انتشار