سازه‌ها در حریم «تماشاخانه سنگلج» می‌توانند ۱۲ متر ارتفاع داشته باشند/ بناهای تاریخی که «ثبت ملی» شده‌اند خط قرمز هستند!


سینماپرس: معاون میراث فرهنگی استان تهران به دنبال تخریب ساختمان همجوار تماشاخانه سنگلج که تهدیدی برای این بنای تاریخی ثبت‌شده در فهرست میراث ملی اعلام شده است، گفت: شهرداری از میراث فرهنگی قبل از عید استعلام گرفته بود و براساس پاسخی که به آن داده شده است، سازه جدید طبق ضوابط حریم مصوب بافت سنگلج می‌تواند تا ۱۲ متر ارتفاع داشته باشد.
بازکردن کامل
«چشم سوم» به همراه «هفت سنگ» به تلویزیون می‌آید «پشت پرده» از شنبه به تلویزیون می‌آید علیرغم گذشت دو قرن از ورودمان به «مدرنیته» سرشت‌مان دگرگون نشده است/ نباید فکر کنیم با دگرگونی سر و وضع یا ظواهر باطنا هم غربی خواهیم شد عکس/ نخستین روز از «نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی» فرهنگ و هنر و افتخارات سرزمین گرامی ما ایران با نام «فردوسی» گره خورده است یکی از مهمترین جاهایی که می تواند از تولید محتوای سالم حمایت کند «اپراتورها» هستند/ «اپرانورها» باید با نظر سازمان تنظیمگر از سکوهای سالم تمرکز دیگر «شورای فرهنگ عمومی کشور» اهتمام بر گسترده شدن موضوع «فرهنگ عمومی» در ساحت نخبگانی کشور است! «آپاراتچی» تیزر اقتباسی منتشر کرد قهرمان‌های ما قهرمانان فیلم های کمدی شده اند/ سالهاست جای خالی قهرمان‌های واقعی را احساس می‌کنیم «سند اربعین» اولویت روز است که باید مسائل و مشکلات این حوزه را حل کند و ویراست نهایی آن به‌زودی تدوین شود «مطالبات انقلابی» را در حوزه فرهنگی و هنری نمی‌بینیم/ «مجلس دوازدهم» نباید با مدیران فرهنگی که «شو» اجرا می‌کنند مماشات داشته باشد! «دکل» انگلیسی به تلویزیون می‌آید دومین جشنواره بین المللی فیلم سازمان همکاری شانگهای در «تهران» برگزار شود/ «اتحادیه فیلم سازمان همکاری‌های شانگهای» تشکیل شود فصل جدید «آقای قاضی» از فردا به تلویزیون می‌آید «صبح» راه‌یافتگان به بخش مسابقه خود را شناخت «فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران» فراخوان منتشر کرد دبیرخانه جشنواره «کوثر» فراخوان مسابقه فیلمنامه ۱۳۵ ثانیه‌ای منتشر کرد! «علی اکبر طوفان‌پناه» درگذشت «فیلمنامه‌ها» اغلب «ضعیف» و «تکراری» شده‌اند/ هیچ «بازیگری» نمی‌خواهد با حضور در نقش‌های کلیشه‌ای و تکراری مخاطبان را خسته و دل آزرده «سینما» نیاز به «تنوع ژانر» دارد/ باید با تولید «آثار فاخر» تماشاگران را علاقمند کنیم که به غیر از زبان کوچه بازاری اندکی هم به «واژگان فر